O projekcie

Od 2013 roku wspieramy jeden z największych i najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce biegowej w Polsce. Mowa oczywiście o Bieganie.pl i wszystkich jego podserwisach, które rozwijamy i współtworzymy od początku naszej współpracy.

Możliwość wspierania Bieganie.pl jest dla nas wyjątkowym zaszczytem, ponieważ wielu z pracowników eEngine to zaprawieni biegacze miejscy, górscy, krótko, długo i ultradystansowi.

Bieganie.pl i jego serwisy satelitarne

Bieganie.pl to serwis, który odwiedza miesięcznie kilka tysięcy biegaczy. Każdego dnia poszukują na nim merytorycznej wiedzy i aktualności na temat najważniejszych wydarzeń biegowych w Polsce i na świecie. Witryna jest codziennie aktualizowana o nowe informacje, a także synchronizuje się z pozostałymi podserwisami, tym samym posiadając największą i najbardziej urozmaiconą ofertę dla użytkowników z nich wszystkich.

Samo Bieganie.pl to hub agregujący i wyświetlający dane z:

Samo Bieganie.pl powstało ponad 15 lat temu i od tamtego czasu przechodziło liczne modyfikacje. Te dotyczyły zarówno profilu samego portalu od strony merytorycznej, a także architektury informacji.

Modernizacja szablonu zgodnie z techniką Responsive Web Design

Jedną z największych przemian, jaką przeszedł serwis od początku swego istnienia, było dostosowanie go do wymogów Google w zakresie techniki wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Operację tą przeprowadziliśmy w kwietniu 2015 roku, co wiązało się z całkowitym przepisaniem serwisu od strony frontendowej.

Do tego czasu Bieganie.pl nie było dostosowane do prawidłowego wyświetlania się na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety). Niosło to za sobą zagrożenie spadku w wynikach wyszukiwania Google. Jednocześnie ważne było wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, którzy coraz częściej odwiedzali serwis ze swoich telefonów. Wszystkie działania, wymagające redesignu Bieganie.pl zostały przeprowadzone i wdrożone na produkcji na przestrzeni sześciu tygodni intensywnych prac projektowo-programistycznych realizowanych przez Zespół eEngine.

To, jak dzisiaj prezentuje się Bieganie.pl jest wynikiem analizy projektowej pod kątem UX/UI, przeprowadzonej zarówno przed wprowadzeniem technologii RWD oraz po redesignie serwisu. Późniejsze zmiany to efekt stopniowych modernizacji i dostosowywania portalu do preferencji jego czytelników.

Projektując i wdrażajac nową achitekturę informacji na Bieganie.pl skupiliśmy swoje wysiłki przede wszystkim na tym, żeby uzyskać następujące efekty:

  •  przejrzystość prezentacji artykułów
  •  wdrożenie techniki Responsive Web Design, zachowując jednocześnie logikę informacji całego serwisu (desktop, laptop, tablet, smartfon)
  •  silniejsze wyeksponowanie na łamach Bieganie.pl serwisów satelitarnych i ich treści
Przystosowanie serwisu dla platformy reklamowej Doubleclick for Publisher

Jednym z filarów każdego serwisu informacyjnego jest prowadzenie uporządkowanej i systematycznej polityki dotyczącej reklam banerowych wyświetlanych na jego łamach. Podobnie jest w przypadku Bieganie.pl, które wspieramy w zakresie projektowania i dostosowywania szaty graficznej do wyświetlania właśnie tego typu reklam.

Centrum autoryzacji dla wszystkich serwisów satelitarnych

Bieganie.pl to przede wszystkim społeczność użytkowników, którzy od wielu lat tworzą jedno z najaktywniejszych forów tematycznych w Polsce. Obok niego funkcjonuje platforma blogowa , która pozwala biegaczom tworzyć własne i unikalne treści, dzielić się swoimi przemyśleniami oraz doświadczeniami biegowymi.

Aby podtrzymać zaangażowanie aktywnych czytelników, Bieganie.pl posiada centrum autoryzacji użytkowników. Jest to wspólna baza użytkowników, która w praktyce pozwala każdemu użytkownikowi logować się, bez ponownej konieczności rejestrowania swoich danych, do wszystkich serwisów satelitarnych Bieganie.pl

eEngine jest firmą, z którą współpracujemy od pewnego czasu, przy rozwijaniu różnych projektów i sprawy idą do przodu. Przeliczając to stricte matematycznie, pracują 6 razy szybciej niż poprzednia firma z którą współpracowaliśmy. Ale nie będę ich może za bardzo chwalił, bo jeśli nagle dostaną za dużo zleceń to zapomną o Bieganie.pl :)

ADAM KLEIN 
Właściciel Bieganie.pl

"

Efekt końcowy

Nasze główne zadania, jakie obecnie realizujemy w ramach współpracy z Bieganie.pl, to:

  •  konsulting IT dla wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych w ramach serwisu
  •  utrzymywanie i rozwój portalu o nowe funkcje i mechanizmy
  •  wsparcie UX/UI

Nad projektem pracowali

Krzysiek

Madzia

Adam