21 grudnia, 2016

Rok 2016 był dla eEngine rokiem ciekawych projektów i ważnych decyzji, które będa mieć istotny wpływ na kierunek rozwoju firmy przez następne kilka lat. To co mnie ogromnie cieszy, to fakt, że na dzień dzisiejszy z pewnością dysponujemy silniejszym zespołem, niż kiedykolwiek wcześniej.

Co w roku 2016 zrobiliśmy dobrze?

Strona mobilna PZU to zdecydowanie najbardziej wymagający i zaawansowany technologicznie projekt, jaki realizowaliśmy w mijającym roku. Wynika to ze specyfiki narzędzia, jakie zbudowaliśmy dla naszego klienta. Scraper zbiera dane z wersji dorosłej strony, aplikacja odzwierciedla je na urządzeniach mobilnych, a całość zarządzana jest przez panel administracyjny dostosowany specjalnie pod wymagania PZU. Przy tym projekcie kluczowym był krótki czas realizacji, jaki mieliśmy na ukończenie zadania. Daliśmy radę i z tego jestem bardzo dumna.

Dla mnie najważniejszym projektem 2016 roku była realizacja nowej wersji sklepu Gatta wraz z serwisami satelitarnymi działającymi w ramach domeny Gatta.pl. W tym roku światło dzienne ujrzała już trzecia odsłona szaty graficznej bardzo rozbudowanej aplikacji sklepu, a także uruchomiliśmy nowy e-commerce dla drugiej marki firmy – Wola. To ostatnie projekty, w których pełniłam rolę project managera, dlatego cieszę się, że mogłam przyczynić się do ich sukcesu.

Co mogliśmy zrobić lepiej?

W 2016 podjęliśmy decyzję, z którą zwlekaliśmy od kilku lat. Zamknęliśmy usługę masową dla sklepów internetowych działającą od 2009 roku pod marką eCommerce24h. Przy tak skomplikowanym i różnorodnym produkcie, jakim jest oprogramowanie sklepowe niezwykle trudno jest rozwijać produkt zgodnie z wymaganiami wszystkich klientów, spełniać często sprzecznie oczekiwania. Stanęliśmy przed decyzją “ilość” czy też “jakość” i zdecydowanie postawiliśmy na jakość.

W tym roku planowaliśmy budowę działu handlowego, niestety do tej pory nie udało nam się zrekrutować odpowiednich osób, które te funkcje mogłyby w eEngine pełnić. Liczę, że w 2017 roku to się zmieni.

Cele na 2017 rok:

  1. Kolejne rekrutacje, zwiększenie proporcji osób o kompetencjach miękkich w zespole. Chciałabym, aby za rok zespół liczył co najmniej 30 osób.
  2. Nowy produkt dla e-commerce. Widzimy na rynku potrzebę nieszablonowego podejścia do oprogramowania sklepowego, które jest możliwe dzięki aktualnie dostępnym technologiom. Chcemy pokazać, że w temacie wydajności i szybkości działania oprogramowania sklepowego nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa.
  3. Przeprowadzka do nowego biura (planowana na kwiecień). Prace remontowe trwają, zaprojektowaliśmy przestrzeń przyjazną kreatywnej pracy.

Co jest dla mnie najważniejsze?

Firma z zewnątrz często odbierana jest jako “fajna” i z “hype’m” na technologię. To prawda: kochamy uczyć się nowych języków programowania i wykorzystywać różnorodne narzędzia. Niemniej to wartości rodzinne budują stabilność eEngine i wyróżniają nas na tle innych software house’ów. Wśród zespołu mamy przyjaciół, na których można polegać i to jest bez wątpienia największa wartość jaką zbudowaliśmy w ciągu ośmiu lat działalności na rynku.

Inne artykuły tęgo autora

Ania
29 grudnia, 2020
Ania
16 grudnia, 2020
Ania
19 maja, 2020