IQ Dental

Aplikacja dla klinik stomatologicznych łącząca możliwość obsługi pacjentów, procesów wewnętrznych i planów leczenia

O projekcie

IQ Dental to rozbudowany (i wciąż rosnący) projekt mający na celu poprawę standardów usług stomatologicznych. To również użyteczne narzędzie dla lekarzy, pozwalające na skuteczną obsługę pacjentów oraz planowanie przebiegu leczenia. Choć z branżą healtech nie mieliśmy wcześniej do czynienia, okazało się, że IQ Dental to dla obu stron nie tylko duże ale i satysfakcjonujące wyzwanie.

Zadanie

Zespół IQ Dental postawił sobie za cel wprowadzenie na rynek narzędzia, które będzie łączyć ze sobą wiele niezbędnych przy prowadzeniu kliniki stomatologicznej funkcji, będącego przede wszystkim przyjaznym dla użytkownika. Naszym zadaniem było stworzenie oprogramowania, które będzie uwzględniało powyższe czynniki, łącząc funkcjonalność i atrakcyjny wygląd.

Wyzwania

Skala Projektu

Największym wyzwaniem projektu była jego skala - aplikacja posiada wiele pojedynczych funkcjonalności, które mogłyby działać jako osobne aplikacje. Kluczem do skutecznego rozwiązania tego problemu było przygotowanie szczegółowej analizy, która umożliwiła nam rozbicie całej aplikacji na mnóstwo mniejszych części i następnie oddelegowanie pracy nad tymi częściami do odpowiednich osób. 

Analiza potrzeb

Kluczowym etapem pracy była gruntowna analiza tematu, mająca na celu uwzględnienie jak największej ilości zmiennych, które mogły mieć wpływ na jego późniejszy kształt. W zobrazowaniu jego złożoności pomóc może informacja, że ten etap zajął nam prawie sześć miesięcy wytężonej pracy. W tym czasie staraliśmy się zidentyfikować zakres i sposób działania programu, wyeliminować błędne założenia biznesowe oraz zbadać potrzeby przyszłych użytkowników. Osiągnęliśmy to dzięki ścisłej współpracy z zespołem IQ Dental oraz osobami zatrudnionymi w klinikach na wszystkich szczeblach, stawiając na pracę warsztatową. Efektem było ponad 650 stron dokumentacji, która była ważnym drogowskazem na każdym etapie. 

Projekt graficzny

Z uwagi na branżę, UX projektu IQDental było dla nas dużym wyzwaniem. Aby zrozumieć potrzeby użytkowników, prawidłowo odczytać zarysowane nam przez Klienta funkcjonalności, musieliśmy odbyć wiele spotkań, wywiadów, przeprowadzić analizy i dogłębny research. Dodatkowo mieliśmy na uwadze to, że aplikacja będzie się dalej rozwijać - i to w znaczącym stopniu. Zaproponowane rozwiązania musiały być nie tylko odpowiedzią na problemy “tu i teraz”, ale również zakładać przyszły rozwój aplikacji.

Zanim przeszliśmy do tworzenia interfejsu i tworzenia przez programistów gotowego produktu, stworzyliśmy makiety UX, które na etapie prototypu pozwoliły na przetestowanie pewnych założeń i funkcjonalności. Wstępnie działający model pomagał nam w ewaluacji naszych założeń, które czasami okazywały się błędne lub niewystarczające.

Jednym z większych, ale i bardziej satysfakcjonujących zadań było graficzne przedstawienie diagramu szczęki pacjenta oraz zaproponowanie jak miałyby wyglądać kolejno nakładane problemy, tak aby lekarz dentysta mógł stworzyć jak najbardziej rzeczywiste odzwierciedlenie uzębienie.

Od początku wiedzieliśmy, że interfejs powinien być lekki i nieprzeładowany grafiką. Z uwagi na mnogość złożoność aplikacji, musiał być zdecydowanie wtórny względem funkcji i użyteczności.
Integracje

Przy realizacji tak zaawansowanego projektu nie mogło oczywiście zabraknąć integracji, z których każda stawiała nasz zespół deweloperski przed innymi wyzwaniami. Mamy zatem:

  • Integracje z programami do RTG (Carestream Dental i Vatech EzDent-I) dzięki którym zdjęcia pacjentów są automatycznie przesyłane do kart pacjentów w IQ Dental. Wkrótce wzbogacimy listę zintegrowanych programów do RTG o Sirona i Gendex.
  • Integracje pozwalające na pobieranie baz danych z innych programów do obsługi klinik stomatologicznych - Estomed i Prodentis.
  • Integracja z aplikacją Serwer SMS dzięki, której klinika manualnie i automatycznie może komunikować się z pacjentami za pomocą SMSów.

Nasza wieloletnie już współpraca z eEngine od samego początku układa się wybornie :) Profesjonalne podejście do każdej kwestii, począwszy od analizowania, projektowania, programowania czy potem wdrażania i usprawniania procesów. Jesteśmy bardzo wymagającym klientem, a mimo to ich elastyczna postawa do stawianych przez nas wyzwań, zmiany priorytetów i ciągłej potrzeby udoskonalania oprogramowania, nie przestaje nas pozytywnie zaskakiwać.

Jestem przekonany, że największą wartością eEngine są jego ludzie - cholernie inteligentni, kompetentni, doświadczeni, uczynni i cierpliwi. Nie bez znaczenia jest również fakt, że zespół ma wspólne wartości i etykę pracy, co przekłada się na postawę i wyjątkowe podejście do klienta, które w dzisiejszych czasach nie jest przecież powszechnym standardem.

Współtworzą z nami IQ Dental od samego początku. To ich zasługa, że nasza aplikacja wygląda nowocześnie i działa jak szwajcarski zegarek. Nie wyobrażam sobie kontynuowania prac rozwojowych nad aplikacją bez eEngine!

AREK BUZIEWICZ
WSPÓŁWŁAŚCICIEL IQ DENTAL

"

Przyszłość

IQ Dental to projekt, który w związku z rosnącym zainteresowaniem klientów wciąż się rozwija, poszerzając grono użytkowników o kolejne kliniki. W nadchodzących miesiącach planujemy prace nad:

  • dedykowanym panelem administracyjnym, którego celem jest umożliwić zespołowi klienta wygodne zarządzanie, monitorowanie oraz bieżącą komunikację z klinikami stomatologicznymi, które zdecydują się na wybór narzędzia;
  • integracją z systemami trzecimi, które rozszerzą zakres możliwości oprogramowania;
  • rozwojem helpdesku.

To oczywiście nie wszystko, ponieważ aplikacja nad którą mamy przyjemność pracować posiada nieograniczone możliwości rozwoju. Oznacza to ni mniej, ni więcej że przed nami jeszcze wiele ciekawych i satysfakcjonujących wyzwań. 

Nad projektem pracowali

Bartek

Kamil

Madzia

Rafał

Jacek

Arek

Damian

Rafał