Gatta

Wdrożenie nowego sklepu internetowego

O projekcie

Gatta.pl to jedna z wiodących i najbardziej rozpoznawalnych marek modowych w Polsce. Mamy przyjemność wspierać ją w rozwoju i optymalizacji ważnego dla firmy kanału sprzedaży, jakim jest e-commerce.

Zadanie

Jednym z najważniejszych celów Gatta.pl jest stałe monitorowanie zachowań oraz potrzeb swoich klientek, na bazie których sklep internetowy poddawany jest cyklicznym modyfikacjom i usprawnieniom. Dotyczy to zarówno silnika sklepu, jak i architektury informacji czy procesu składania zamówienia. Gatta w roku 2017 postawiła na elegancką stylistykę, prostotę oraz szyk. Naszym zadaniem było przekuć te założenia w sprawnie funkcjonujący sklep internetowy.

Wyzwania

PROJEKT GRAFICZNY 

Najważniejszym wyzwaniem przy tworzeniu nowej Gatta.pl było przeprojektowanie strony wizualnej sklepu w taki sposób, żeby zachować elegancję i jednocześnie sprawić, że odbiór estetyki sklepu będzie lżejszy dla klientek.

W związku z tym gruntowanie zmieniliśmy menu główne. Jest teraz znacznie prostsze i bardziej intuicyjne, a jednocześnie pozwala na umieszczenie w nim większej ilości kategorii i podkategorii, niż miało to miejsce w poprzedniej odsłonie.

Dążenie do prostoty widać najlepiej w projekcie strony głównej, listingu oraz karcie produktu. Żeby dać pełen wyraz nowemu kierunkowi, jaki przyjęła Gatta.pl, wzmocniliśmy minimalistyczny przekaz odpowiednim doborem czcionek oraz infografik.

TESTY A/B ORAZ HEATMAPY 

Bazując na wynikach testów A/B oraz heatmapach staraliśmy się maksymalnie dostosować widok strony głównej, listingu oraz karty produktu do preferencji klientek Gatta.pl. W związku z tym:

  • strona główna - położyliśmy nacisk na prezentację linii produktów i promocji w postaci banerów, zamiast pojedynczych artykułów, 
  • listing - pole filtrów zostało umieszczone po lewej stronie tej sekcji sklepu jednocześnie wzbogaciliśmy je o najczęściej poszukiwane przez klientki parametry, m.in. grupowanie kolorów oraz grubość tkaniny czy rozmiar,
  • karta produktu - uwzględniając najpopularniejsze rozdzielczości ekranów komputerów w Polsce (1366x768 pikseli), zadbaliśmy o to żeby przycisk „Do koszyka” pojawiał się klientce od razu na wysokości wzroku, bez konieczności przewijania strony w dół. Gatta.pl działa na silniku, który jest bardzo przyjazny dla SEO, dlatego mogliśmy pozwolić sobie na umieszczenie opisu produktu w dolnej części podstrony, bez ryzyka utraty pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Wsparcie działu marketingu

Zdając sobie sprawę z ciągle zmieniających się upodobań klientek, dział marketingu Gatta.pl otrzymał odświeżoną wersję narzędzia FlowTool oraz konfigurator menu, dzięki którym może skuteczniej prezentować ofertę sklepu internetowego.


FlowTool

FlowTool to dedykowana aplikacja, pozwalające marketerom Gatta.pl samodzielnie zarządzać układem strony głównej, nie angażując przy tym wsparcia IT. Dzięki temu rozwiązaniu dział marketingu może dosłownie w ciągu kliku sekund umieścić:

  •  informacje o promocjach
  •  specjalne oferty
  •  banery do ważnych stron

Działanie aplikacji jest intuicyjne i opiera się na zasadzie drag'n'drop. Dodatkowo możliwe jest definiowanie osobnej siatki banerów dla urządzeń mobilnych.


Konfigurator menu

Specjalnie dla Gatta.pl przygotowaliśmy również konfigurator menu, który pozwala w wygodny i praktycznie nieograniczony sposób edytować zawartość menu głównego sklepu.

Menu zostało zbudowane w taki sposób, żeby obsługa sklepu mogła:

  •  samodzielnie zarządzać jego strukturą,
  •  definiować dowolne czcionki i grafiki na poziomie menu głównego,
  •  budować strukturę menu tworząc dowolny układ podkategorii, banerów oraz grafik,

Konfigurator umożliwia również zapisywanie, kopiowanie struktury menu, a nawet grupowanie czy filtrowanie poszczególnych elementów.

Budowanie marki

Wraz z nową odsłoną sklepu internetowego, Gatta.pl podejmuje działania rozbudowywania i wzmacniania świadomości marki u swoich klientek. Strategię tę wspierać mają landing page, które spełniają dwa zasadnicze cele: 

  • edukować klientki Gatta.pl, 
  • promować konkretne produkty w ramach kampanii reklamowych, 

Dodatkowym wsparciem dla sprzedaży jest położenie silniejszego nacisku w nowej odsłonie sklepu na ekspozycję newslettera. Nadal znajduje się on w dolnej sekcji, ale tym razem zajmuje on znacznie więcej miejsca.

Dotychczasowa współpraca z eEngine przebiega pomyślnie. Platforma pomaga nam rozwijać innowacje pracownicze. Portal działa bez zarzutu, a wszelkie modyfikacje wdrażane są sprawnie i poprzedza je dokłada dwustronna analiza, tak aby zmiany w pełni spełniały nasze oczekiwania. Cieszę się z tego, że zawsze możemy liczyć na sugestie i propozycje rozwiązań opartych na doświadczeniu eEngine, które pomagają usprawnić działanie Generatora Pomysłów.

Marcin Kurczab 
DYREKTOR DS. INNOWACJI

"

Efekt końcowy

W ramach założonego harmonogramu oraz budżetu wdrożyliśmy aplikację webową, która obecnie służy Grupie PZU jako agregator najlepszych pomysłów i rozwiązań w ramach wybranych przez PZU obszarów biznesowych. Wdrożenie Generatora Pomysłów PZU w określonym przez klienta terminie było możliwe dzięki przeprowadzeniu szczegółowej analizy projektu, zaangażowaniu Laboratorium Innowacji PZU w koncepcyjny proces tworzenia produktu oraz przeprowadzeniu testów jednostkowych.

Nad projektem pracowali

Madzia

Marcin

Piotrek

Damian

Jacek